Kategorie: thriller - mafiánská

originální název: Live by Night
originál vyšel: 2012

vydání: Paseka (web) 2016

odkazy: 2x [recenze]

Sirius  | ***** 09.02.2016 13:24

Atmosferické, krásně napsané, se spoustou postav, které si člověk zamiluje a bude jim fandit i přes fakt, že žijí pod rouškou noci. Jedna z nejlepších věcí, co Lehane napsal a co jsem měl možnost číst.

trudoš  | ***** 09.05.2016 00:22

Dennis Lehane navazuje na tradici mafiánských románů a dlužno podotknout, že odvedl hodně dobrou práci. V tomhle ohledu překonává vše, co jsem z podobného soudku dosud okusil, a to včetně samotného Kmotra. Z mé strany je to především díky zajímavé stylistice, ve které se odráží jak vliv drsné školy, tak klasického noiru, ale i moderního thrilleru. Autor se ani tak nesoustředí na představení běhu zločinecké organizace, jako spíš na lidské hrdiny nucené sklízet následky svých vlastních činů. Chvilku sice trvá, než zápletka nabere rychlost, ovšem od strany osmdesát už přicházejí zvraty s razancí Thompsona s bubnovým zásobníkem.
Přestože se příběh drží v očekávaných mezích – tedy vzestup k moci -, skvěle vykreslené prostředí, vynikající dobová atmosféra a naprosto bezvadně střižené postavy dělají z vyprávění skutečně epesní zážitek. Tomu nečekaně napomáhá i fakt, že se Lehane neubírá jen cestou brutálního násilí, ale jeho gangsteři i myslí, což je v podsvětí ta nejnebezpečnější kombinace.

Lmslaver  | ***** 09.12.2018 21:02

Ještě nevychladly hlavně thompsonů, ve vzduchu je stále cítit střelný prach a mě je líto, že jsem dočetl poslední stránku. V románu sledujeme desetiletou dráhu Joe Couglina, kterou urazil od kriminálníka po mafiánského bosse. Osud drzého gangstera z Bostonu protáhne kriminálem a zavane ho až na Floridu, kde buduje kolosální pašeráckou a distribuční síť s nelegálním alkoholem. Překonává překážky v podobě kukluxklanu, náboženského fanatismu i hamižnost v mateřské mafiánské organizaci. Denis Lehane napsal mistrovsky strhující příběh, ke kterému se určitě za nějaký čas opět rád vrátím.