Kategorie: detektivní

originální název: What Remains
originál vyšel: 2014

vydání: Mystery Press (web) 2017

odkazy: 3x [ukázka], 1x [recenze]

trudoš  | ****

Tim Weaver je prostě kus. Ne jen jako osoba (soudím podle fotky), ale především jako spisovatel. K dokonalosti mu chybí krůček, ale cesta, po které směřuje, nevede v podstatě jinam než na vrchol. A Němé oběti jsou toho jasným důkazem.
První sto šedesát stran zcela excelentních. Má to perfektní zápletku, dokonale prokreslené charaktery a hlavně temně bezvýchodnou atmosféru, jež k vyprávění sedne jako ulitá. Navíc čtenáři sledující Rakerovy eskapády od prvních knih ocení práci s vývojem jednotlivých postav, protože některé osudy zde vyeskalují naprosto nečekaným způsobem.
Jenže… Moderní doba přeje nabobtnalým thrillerům. A v tomhle ohledu nemůže asi Weaver zůstat pozadu, takže motiv, který by mu bohatě vystačil na jeden hodně slušný příběh, rozšířil ještě o jeden a přidal k tomu trochu vaty, aby všechno spojil. Úvodní osnova se tak v polovině románu překlene do zcela nové roviny, která je sice pořád dobrá, ale klidně by mohla fungovat samostatně. Někdy je holt méně skutečně spíš více.

Sirius  | *****

Tim Weaver je pro mě srdcovej autor od chvíle, kdy mu tady vyšel román Bez slitování. A ani tentokrát si to u mě nepokazil. Němé oběti jsou zase o něco drsnější a temnější než předchozí knížka – řekl bych, že skoro až noirový. Nemluvě o tom, že Raker si tentokrát sáhne fakt na dno. A celý je to detektivka asi tak z 20% a zbytek tentokrát ovládla thrillerová složka, což nevadí. Stejně tak nevadí, že knížka má lehce přes 500 stran – ani na okamžik totiž neztratí na rychlosti a čtivosti a nebudí pocit vaty, který jsem měl třeba u Žízně. Co mi ale vadilo, byl tentokrát dějový twist, který autor použil dvakrát u dvou různých postav, to jsem si vzpomněl na pořekadlo o opakovaném vtipu. Nicméně čekání na Zlomené srdce bude hodně dlouhé. A mimochodem, kdyby jednou točili seriál nebo film, tak bych si přál, aby Tom Hardy hrál Colma Healyho. PS: zajímalo by mě, kam Weaver chodí na ty magory. Je snad vytahuje z almary.