Kategorie: thriller

originální název: Mean Business on North Ganson Street
originál vyšel: 2014

vydání: Mystery Press (web) 2017

odkazy: 1x [ukázka], 2x [recenze]

trudoš  | ***** 23.06.2017 12:32

Špinavý kšefty na North Ganson Street nejsou vyprávěnkou pro útlocitné povahy. Tenhle krutý příběh se nese v duchu toho nejbrutálnějšího, co kdy mágové Quentin Tarantino či Robert Rodriguez přednesli na filmové plátno. Akorát bez rukaviček a s vyhrnutými rukávy. Přimíchejte trocha ležérního cynismu a dostanete přibližnou podobu toho, co můžete pod obálkou čekat.
Přímočará zápletka má jedinou premisu, kdy v žumpě zvané Victory je vyhlášena lovecká sezóna na policisty a smrt si bere „padni komu padni“. Ano, v některých momentech jde S. Craig Zahler až za hranici toho, co je ještě pro mainstreamového čtenáře přípustné. Ale tohle skutečně není thriller, kde by byl prostor na hrdinné pózy a morální finesy, protože tady už přestávají platit i zákony džungle. Pouze pravidla totální války, kde musíš zabít, nebo budeš zabit. Plus všichni tvoji blízcí.
Dokonalý čtenářský zážitek, který se pro mě už teď stal bezkonkurenčně nejlepší kriminálkou tohoto roku a dost možná i několika let následujících.

Sirius  | **** 01.07.2017 19:28

docela jsem se toho bál, protože Bone Tomahawk mě nebral. Ale obavy nebyly opravdu na místě. Zahler od první stránky přepne do brutálního tempa a nesleví z něj do poslední stránky – byť by si knížka zasloužila o něco kratší rozsah. Špinavý kšefty jsou návykové a nedokážete přestat číst (což se mi stalo naposledy u Sucha) a Zahler se mazlí s každou větou. S brutalitou se nešetří, stejně jako s mrazivou atmosférou. Hlášky lítají na všechny strany a všechno je nasáknutý velkou dávkou cynismu a černýho humoru, který autorovi po barelech nalíval nejspíš sám Tarantino, který se mi během čtení vybavoval nejčastěji. Oba hlavní protagonisti (nepíšu hrdinové, protože o ty tu člověk fakt nezakopne) jsou pak úplně normální chlápci a čtenář si asi nejvíc oblíbí Bettingera. Určitě jedna z těch top knih, které tu letos vyšly… a pokud chcete kvalitní krimi thriller, tak jste tu správně. Jako letní zábavný čtení ke studenýmu pivu (nebo whisky) a po dobrým jídle je to to pravý ořechový.

Lmslaver  | ***** 03.02.2019 20:06

Tahle knížka převážně popisuje lov na policisty z města Victory, kteří jsou vražděni spolu s náhodnými svědky, nebo rodinnými příslušníky a není to nic jiného než neředěný masakr, žádné čtení pro romantické citlivé duše. Příběh je skvěle proložen drsnými hláškami a vtipy, kterými se častují policajti mezi sebou, nebo když provádí výslech podezřelého se kterým se opravdu nemažou. Špinavý kšefty na North Ganson Street můžu bez výčitek zařadit mezi nejlepší knihy, které jsem v poslední době četl.