Kategorie: detektivní

originální název: Vanished
originál vyšel: 2012

vydání: Mystery Press (web) 2018

trudoš  | **** 12.02.2019 06:25

„Chci, abyste našel mého manžela. Před šesti měsíci nastoupil na metro ve stanice Gloucester Road. A už z něj nikdy nevystoupil.“
Paradoxně největší slabinou knihy je fakt, že u nás nevyšla tak jako v originále. Podobně jako Ed McBain u třetího románu z 87. revíru si totiž ani Tim Weaver evidentně nebyl úplně jist, zda se s hrdinou ještě někdy setká, takže mu závěr pěkně osladil. Finále proto vyznívá na pět hvězd, kdyby ovšem člověk nevěděl, že po téhle knize následuje čtvrtá, pátá a tak dál.
Jinak ovšem v rámci série standard – podobná koncepce, jiné téma. A i když Rakerův nový případ začíná ve stejném duchu jako ty předchozí, v mnoha ohledech je přeci jenom výjimečný. Co by to však bylo za detektiva, kdyby při neúprosném pátrání po souvislostech, neodhalil, jak se to všechno před půl rokem vlastně odehrálo. Vyústění zločinu je ovšem maličko chaotické a docela hodně pochybuji, že by při zpětné rekapitulaci dvě tři drobnosti dávaly smysl. Přesto ale spokojenost, protože to prostě šlape.

Sirius  | *** 01.05.2019 09:48

Kruh se uzavřel i pro mě. Sice to trvalo trochu dýl, než jsem čekal, ale mám přečteno. Ze Ztraceného mám hodně smíšené pocity. Na jednu stranu je tu všechno, co mám na Weaverových románech rád – vývoj hlavního hrdiny. Odhodlanost hrábnout si na dno. Trochu jiný prostředí než minule. Postupně dávkovaný napětí. A konec, co vás natáhne jak kšandy. Ale když máte „načteno“ víte, jak tohle vlastně dopadne. A pak střídání vypravěčských perspektiv mezi Heallym a Rakerem, takže ta knížka působí trochu jako Jekyll a Hyde. A je to super. Na druhou stranu mě trochu mrzelo, že je tu podobný téma jako u Údolí mrtvých – vyšinutej vrah a jeho tajná laboratoř. A celý se mi to zdálo šíleně moc zamotaný. Ztracený mě bavil. Ale bavil mě asi ze všech Rakerových případů nejmíň. Teda spolu se Zlomeným srdcem. Tak uvidíme, co přinese Muž bez minulosti.