Tato kniha je částí i jiných knih: V hlavní roli Joe Kurtz

Kategorie: detektivní - drsná škola

originální název: Hardcase
originál vyšel: 2001

vydání: BB art (web) 2009

Jana677  | **** 02.01.2012 14:49

Dan Simmons patří k mým nejoblíbenějším spisovatelům fantastiky, tak jsem byla hodně zvědavá, jak si vede na poli detektivním. Velmi mě překvapila úspornost, s jakou „Krutou hru“ napsal. Uvyklá na jeho (místy až užvaněné) detailní popisy a myšlenkové pochody, zdráhám se uvěřit, že ten samý člověk byl schopen stvořit něco vyloženě stručného, bez příkras a kudrlinek, žádné zbytečné vysvětlování nebo odbočky. Nečekaně osvěžující!

Další kladné bodíky přidávám za hlavního hrdinu, drsňáka s humorem suchým jako pouštní prach. Autor bývalého detektiva nijak nepopisuje – vzhled ani charakter, nechává za něj mluvit činy. Joe Kurtz je velmi přímý, s překážkami se nemazlí a násilí se nevyhýbá. Při akčních scénách se tají dech… i když čtenář samozřejmě ví, že Joe musí přežít přinejmenším do třetího dílu:-). To samé ovšem nemají zaručeno různé zajímavé vedlejší postavičky. Osudy hráčů protistrany jsou podstatně jasnější: padouši se dělí na intrikány, ňoumy a na opravdu zlé hnusáky, jejichž životnost až na pár výjimek nepřekročí délku této knihy.

Našlo by se několik výhrad, srážejících dojem z kruté hry (třeba zápletka je příliš jednoduchá a zkratkovitě podaná), ale nic to nemění na výborné zábavě a mém rozhodnutí pořídit si sérii „Joe Kurtz“ domů do poličky. Mám chuť se rovnou vrhnout na další díl, ten první byl na můj vkus strašně rychle za mnou:-). 81%

lenivec  | *1/2 10.10.2013 11:34

Je to drsná škola s premúdreľou hlavnou postavou bývalého detektíva, dávajúceho pohybu udalosti, ktoré zaplnia strany a nudia troška. Dĺžka okolo 200 strán robí z knižky čitateľskú jedno hubku. No určite existujú aj horšie knihy, ale či aj žánre ako čistá drsná škola?

Lmslaver  | ***** 19.06.2019 13:41

Krutá hra je pocta Dana Simmonse Richardu Starkovi (pseudonym D.E. Westtlake) a taky proto je Joe Kurtz obdobný grázlík jako Starkův Parker. Má svůj osobitý smysl pro spravedlnost, vlastní žebříček hodnot a vše co se mu postaví do cesty jednoduše převálcuje. Zápletka sice není bůhvíjak sofistikovaná, ale příběh je naservírován excelentním způsobem bez zbytečné vaty a já se celou četbu královsky bavil.