Kategorie: detektivní - drsná škola

originální název: Hard Freeze
originál vyšel: 2002

vydání: BB art (web) 2009

| * 27.07.2013 07:16

Sorry, nedokázal jsem si pomoci, ale trochu jsem tady snížil optimistické hodnocení – a to i přesto, že jsem knihu nedočetl (je určitá pravděpodobnost, že knížku dočtu a své hodnocení upravím).

Co mi vadilo: nemám rád knihy, kdy autor krouží ve výšinách, střemhlav se snáší tu i tamhle a s invencí hyperaktivního datla nakukuje do hlav všem postavám. Mám za to, že v detektivkách by měl autor sledovat POUZE hlavního hrdinu (detektiva) a jeho prostřednictvím postupně odhalovat tajemství a záhady.

Co mi vadilo ještě víc: konstrukce zápletky. Nevyhnu se mírnému spoileru, ale vše je autorem vyplesknuto na začátku knihy, takže to snad ani spoiler není. Takže: drsný amatérský detektiv je šikanován dvěma zkorumpovanými policajty. Zároveň se tento drsný amatérský detektiv uvolí k hledání „záhadného padoucha“. A ejhle, v zápětí nám autor (svým střemhlavým datlovským způsobem) vysvětlí, že „záhadný padouch“ je šéfem oněch dvou zkorumpovaných policajtů… To si to Simmons trochu zjednodušil, že?

nobody  | ***** 17.08.2013 21:32

…samozřejmě, že s komentářem VŠ nesouhlasím/má své práva/ – Joe Kurz je záporák, kterého je nutno milovat, kniha sama o sobě je ted více detektivka a jako taková funguje skvěle..........

Jana677  | **** 14.07.2014 09:53

Joe Kurtz není člověk, kterému by se problémy vyhýbaly… a on se jim taky nevyhýbá, řeší je po svém, účelně, chladně. Útočí na něj zabijáci z jeho vězeňské minulosti? Čtenář je může maximálně politovat, vychutnat si bez obav jejich skon a ještě se přitom pobavit Kurtzovým černohumorným přemítáním, zda při akci využít jako živé štíty dva rozmazlené malé spratky. Joe ovšem není záporný hrdina, vrchním padouchem je tentokrát bestiální seriový vrah.
Jak už si postěžoval ve svém komentáři V.Š., detektivní zápletka poněkud klopýtá, protože Simmons hraje s odkrytými kartami. Náznaky tajemství nevydrží déle než několik stránek, autor vše servíruje po lopatě, přímo, čtenář nemusí nad ničím bádat. Na jednu stranu je to asi škoda, na druhou stranu beru tuto sérii jako akční thriller, nikoliv detektivku. Neměla jsem sebemenší problém s dočtením, naopak, četla jsem se zájmem a na své současné poměry i velmi rychle. Dvakrát mě zarazila jakási překladatelská nesrovnalost či přímo blbost, v závěru jako by pan spisovatel ztrácel dech a pomohl si několika ne právě košer berličkami, ale celkově jsem si tento mrazivý pobyt v zasněženém, krví nasáklém Buffalu dobře užívala a „Krutý osud“ si nenechám utéct (jsem přinejmenším zvědavá, jak se drsňák Kurtz pochlapí ohledně své dcery). 80%

Lmslaver  | ***** 21.10.2019 08:57

Joe Kurtz je chlápek kterému byste rozhodně nechtěli zkřížit cestu, je drsnější než brusný papír, ostřejší než žiletka a ke svým nepřátelům dokáže být krutější než mrazy v Buffalu. Dan Simmons pokračuje v zběsilé akční jízdě, kterou započal v předchozím díle a určitě by se tu dali najít nějaké drobné logické nesrovnalosti v ději, ale mávnutím ruky je odpouštím, protože jsem si tuhle knížku opět neskutečně užil.